tgamegoe.reismee.nl

openbaar vervoer,, mor mensen toch!!

De avond voor ons vertrek uit de hoofdstad, die me echt niet kon bekoren, vuil , vies, overal mensen die je vast klampen, voor een tuk tuk,of je moet iets kopen in hun winkeltje, ze bieden je vanalles aan op de straat, nee niet echt gezellig. Sutjetan zou voor de buskaarten zorgen, want volgens haar had ik de vorige keer 2 dollar de man teveel betaald, dus liet ik haar maar doen, en jawel , ze had gelijk, ze had 4 dollar bespaard en was echt gelukkig

.Na een lekkere green curry en zij wou crab eten ( daar ging men 4 dollar) moest ik revance nemen voor men nederlaag op de pool biljard, en het is me gelukt, ze probeerde wel met valse trukjes te winnen maar het kon niet baten, ik won.Nog enkele frisse biertjes achterna en de avond was dik ok. We zijn vroeg in ons bedje gekropen, want s'morgens om 6 uur kwamen ze ons oppikken aan het hotel, om van daaruit naar de bus gedaan te worden, 6 uur das zo vroeg dacht ik, wetende dat de bus om half 8 pas vetrekt..

Het was snel half 6, nog afrekenen in het hotel en we stonden klaar. Met een minibusje haalden ze ons op, en er werd naar een ander hotel gereden om nog mensen op te pikken..En??? zes haltes later stopte het busje terug aan ons hotel om een andere man op te pikken, we hadden 45 miuutjesl in ons busje gezeten om te zijn waar we vertrokken waren, leuk he!! Aan het busstation gekomen heerste een drukte van je welste, er stonden minstens 30 bussen klaar om in alle richtingen te vertrekken, we hadden onze bus vrij snel gevonden, en ze zag er vrij goed uit, voor 2 dollar minder, je weet maar nooit waar ze je in duwen.Aree! we vertrokken op tijd, en dat is voor deze landen een hele prestatie.

De eerste 10 km was het vrij druk, je weet wel s'morgens vroeg in een stad, maar een maal uit de stad was de chauffeur niet meer te houden en reed als een gek, het was net een formule 1 driver. Hij vloog van de ene naar de andere kant van de baan, en elke minuut toeterde hij bij elk opstakel ze moesten plaats maken voor hem.Na een klein uurtje stopte de bus in een dorpje en er gingen nog een viertal mensen mee, en ik zag de chauffeur voor de eerste keer lachen. Even later stopte we weer aan een halte en een oud vrouwtje kwam aangeslenterd, de driver spoorde het vrouwtje aan om sneller zijn.Terwijl reed een andere bus ons voorbij en de chauffeur begon te sakkeren dat het niet mooi was om te horen, sjans dat ik het niet verstond. Een uurtje later was er een pisstop, we zouden 15 min stoppen, en de mensen kregen de kans om iets te eten of te drinken. We waren nog geen 10 minuten gestopt of de chauffeur begon de mensen al op te trommelen, vele hadden hun eten nog niet op, ik daar en tegen had men blikje cola al in men maagje zitten. En we vertrokken opnieuw al racend van dorp naar dorp.

Later vernam ik de reden waarom de chauffeur zo gehaast was, op dit traject vertrekken er 2 bussen van verschillende organisatie's, en het is de bedoeling om met zo veel mogelijk mensen op plaats van bestemming te geraken. Er waren momenten dat ik niet meer durfde te kijken, en stilletjes men puzzels oploste.Het ene voordeel dat er was, we waren een half uur eerder dan gepland.

En dan is het eerste werk een hotel zoeken he !We hadden in ons vorige hotel een brochure gekregen van een hotel ter plaatse, op de brochure zag het er vrij goed uit, hotel met zwembad een eigen spa, en nog veel meer , en volgens de brochure goed betaalbaar, het enige nadeel, het was vrij ver van het centrum.We werden naar het hotel gereden, en het zag er zeer mooi en netjes uit. We zouden hier blijven voor twee nachten en checkte in, onze kamer was heel wat minder dan wat er op de brochure stond, en ben men beklag gaan doen, maar het bate niet, we hadden een kamer in het oude gedeelte van het hotel, en om een kamer in het nieuwe hotel moesten we bijna het dubbele betalen( in de zak gezet, de volgende keer moet ik eerst de kamer zien, je leert bij zalle ) maar we konden wel van alles gebruik maken in het hotel en hadden wifi op de kamer, en kon ik meteen aan dit verhaal beginnen.

jaja, je bent nooit te oud om te leren, en bijleren, soms is het nodig.

voor al men vrouwelijke lezers , nen dikke kus, en voor de mannelijk zal een stevige hand wel goe zijn zeker , hihi :-)

Reacties

Reacties

Freddy

Zo te lezen , wel de moeite , krijg al terug kribbelingen, en heb behoefte aan de zon, maar eerst nog naar Amerika, naar de kou, maar zal proberen je verhalen te blijven lezen,ze boeien me, hou je kids maat...

A'lies

Hey M'io, 't zijn weer spannende avonturen zene!

Hopelijk zien we je binnenkort heelhuids terug ;-)

Groetjes uit België waar de sneeuw al terug gesmolten is.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!