tgamegoe.reismee.nl

nog kalkoener dan een kalkoen!!

Gisterenmorgend, stralend weer, een krachtige zon, geen wolkje aan de lucht, een prachtig begin van de dag.En wat gingen we doen vandaag,? Een brommertje huren, voor 5 dollar had je een 150 cc scooter. Na een visuele controle( had ik in men boek gelezen) bestoot ik deze te nemen.En weg zijn we, de eerste halve km is een braakliggende weg bezaaid met stenen, grind en nog veel andere rommel. dan is er een redelijke schone weg tot in het centrum, dus had ik de kans het ding eens te testen, 80 km h was geen probleem, onderweg lichten , en het sprong op rood, ik trachte te stoppen, trachte zij ik,, met alle middellen gas dicht voor en achterrem kwam ik nauwelijks tot stilstand, halveling door het rood gereden wist ik het, ik had zo goed als geen remmen. Ik probeerde met men Mc Gyver mes, waar ik ook een tangetje op heb de remmen bij te stellen, en ik denk dat het ietsje geholpen had.,dus verder en niet zo snel meer.

Door het centrum aan het rijden, en er was een overdekte markt, met zeer veel volk, men brommertje geparkeerd, goed op slot gelegd, en dan naar de markt.Het eerste deel van de markt zag er vrijgoed uit, veel juweliers, kiosken met gsm en andere electro, dan was er een gedeelte met kleding allerlij , van truien tot bh's, Ik had geen zwembroek of short bij me dus trachte ik er een te kopen, helaas pindakaas, niks te vinden in mijn maat.dan maar verder een afdeling met groente en fruit, ik sprak een paar dagen geleden over het vlees dat er verkocht word, awel, met de groenten en het fruit zag het er niet beter uit, veel fruit zag er uit of dat het van enkele seizoenen voorheen was, het fruit lag in water gedompeld dat evengoed koffie kon geweest zijn , zo zwart.En de geur??? bijna zo erg als het vlees, wie eet dat op vraag ik me dan af??Ik zelf wel misschien, toen ik gisteren in het hotel een fruitsalade at( dat kon ook van hier gekomen zijn) en bij de gedachte al draaide men maagje, slik.

Dan verder door de stad, en in de verte zag ik een gebergte, dat sprak me wel aan , dus er naar toe he!!de wegen verslechterde enorm, zodat van snel vorderen geen spraken meer was, dus op een slakkengangentje weer verder, en de weg ging van kwaad naar erger, maar zolang men brommertje het aankan, geen probleem.En toen ik onderweg stopte om enkele foto's te maken , dacht ik eraan , ik ben ghisteren vergeten men batterijen op te laden ch-t dacht ik hier sta ik nu schoon.Eenmaal halverwege de berg stopte de weg en was er alleen nog maar een smal weggetje, ik zag aan de sporen, dat er hier al meer brommertje gereden hadden, dus ik ook he!! Het smalle pad ging niet meer hoger, en ging eerder bergaf, achter een bocht zag ik in de verte terug de kust, en dat was het volgende doel

. Op weg naar de kust, moest ik van lings naar rechts van hop naar haar, het ene padje volgde het andere op , soms dacht ik dat ik , as ik nu dezelfde weg moet terug vinden kom ik nooit meer terug.Na veel zweten en zwoegen kwam ik op een kuststrook, een soort van weide waar mensen begonnen met verkoopstandjes te plaatsen, het was nog maar half 11. Daar in de omgeving wat rondgereden besliste ik om lings om te keren en de kustlijn te volgen , zo moest ik terug aan het hotel geraken. Er liep een zandpad een honderd meter van het strand dat er hier en daar wel mooi uitzag. Plots viel er regen uit de lucht en de zon scheen nog even krachtig als voordien, raar , duiveltjeskermis noemen ze dat bij ons, En het regende vrij krachtig zodat ik snel doorweekt was.opgefrist door de regen dacht ik men doel te naderen tot ik plots aan de monding van een kleine rivier stond, het water van de rivier zag zwart en had een echte riool geur. wat nu gedaan ?? Terug rijden zag ik niet zittenen heb de oever van de stinkende rivier gevolg hogerop.Het ging moeilijk maar de doorzetter wint, aree, toch dikwijls, dus ik won ook Onderweg werd de rivier smaller, op een gegeven moment nog maar twee meter, en ik kwam terug op een pad terecht, goe nieuws he!!Dus da pad op en hier en daar stonden er hutten en er leefde mensen die verwonderd opkeken als ze me zagen paseren.

En dan plots, ja een houten bruggetje, net breed genoeg om men men brommertje te paseren, ik vertouwde het zaakje niet en ben eerst maar eens over het bruggetje gelopen.Het bruggetje was gemaakt uit hout en had als loopvloer houten planken die hier en daar meer dan 10 cm uit elkaar lagen. ik besliste het te wagen, en ben vrij voorzichtig aan de andere kant geraakt. ik was nog steeds kwaad op me zelf dat ik vergeten had men batterijen op te laden, dit hadden nu eens mooie foto's geweest.Toen ik het pad volgde zag ik de berg van voordien terug, dus men plan en inwendige GPS werkte niet .Moe en tevreden van de helse tocht vond ik het hotel terug, en na enkele biertjes was ik terug bekomen.

Er is hier mooi weer, strand, maar ik heb een brobleem geen zwembroek, dus op zoek , langs de kustlijn had je verschillende standjes, ik er naar toe , maar het baate niet, ze hadden niets in men maat, en toen ik terug riep hield een van de vorige verkoopsters me tegen en zij dat ze de oplossing had.haar broer moest naar het magazijn wat verderop en ze dacht dat ze wat liggen had, ok zei ik, en moest na een uurtje terug komen; En ja na een uurtje toen ze me zag komen begon ze met een geel zeil te zwaaien, toen ik naderde zag ik dat dit men zwembroek zou worden, ze had er verschillende liggen en na het passen heb ik besloten die knalgele te nemen, man man wat een kleur!! mor ik had een zwembroek.

Later in het hotel tijdens de douche zag ik dat ik nog roder zag als de kalkoen van gisteren, dus gaat het smeren worden.Tijdens de douche begon het te regenen man man wa is datte, even later een stroomuitval, die gelukkig maar even duurde , niet dat ik me in den donkere niet kan wassen zalle!

Opgefrist en ingesmeerd , heb ik men benen onder de tafel gestoken en heb lekker gegeten. Even later toen ik een wandeling maakte zag ik dat het overal donker was en dat demensen zich beholpenmet kaarsen. Nog steeds was er eeg stroom, en sommige vhotels hebben een noodgenerator, de stroomuitval was voor het slapen gaan nog niet verholpen, en duurde al minstens '4 uur, stel je dit voor in Belgie, er zou nogal kwaad gesproken worden, en hier lachen ze ermee.

groetjes uit een donkere omgeving, Mario de gelukkige

Reacties

Reacties

Britt

Spreek daar eens een locale schone aan en vraag om een foto te nemen van u in de knalgele zwembroek, want dat wil ik zien!! :-) Je moet er alleen nog een zwarte leeuw op plakken en ze zien direct dat ge van Vlaanderen bent. Allez Kempische leeuw, amuseer u daar nog, hopelijk snel terug licht in de duisternis en tot het volgende verhaal.
Groetjes uit een besneeuwde omgeving x

mario

jaja da, zoude wel willen he! ne foto van mij in zwembroek, ik ga da lekker niet doen, t'is toch geen zicht

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!