tgamegoe.reismee.nl

Hoe noemt zo een beest nu weer, nen cambodjaanse ------------

Na een donkere nacht , overal was er verlichting en stroom op de kamers via de noodgenerator ben ik aan het morgenddiner begonnen, dfeze keer voor de verandering een echt cambodjaans ontbijt, rijstsoep met groenten , flink gekruid, t' smaakte me ni echt mor ja!! Dan terug eventjes naar men kamer van tshirt wisselen, ik had flink gemorst met de soep. daarna ben ik het strand eens afgelopen, naar het schoon volk gaan kijken he!!,.wat me opviel was dat de plaatselijke vrouwen niet in badpak of bikini aan het strand liggen maar in een lange broek en tshirt met lange mouwen, en dan is er niet veel aan te zien he!!. Later vernam ik dat de cambodjaanse vrouwen schrik hebben om bruin te worden, ze doen de zelfde moeite om zo wit mogelijk te blijven dan dat wij moeite doen om lekker bruin te worden

Na de wandeling, heb ik men brommertje gestard en de andere kant van de stad eens te verkennen, echt veel was er niet te zien, en ik was snel terug. Ondertussen had ik me ingeschreven om de volgende dag een trip naar Ream national park te gaan. De rest van de dag heb ik rondgelopen, en verschillende keren gestop om een biertje te drinken.

S'avonds na het eten was het tijd om nog eens iets te gaan drinken, en zo kwam ik in een barretje terecht waar twee dove meisjes achter den toog stonden, raar he, mor het is zo. En zo heb ik bierjes besteld in gebarentaal, en da lukte me vrij goed .Later venam ik dat de twee tevens mooie dove meisjes, s'avonds wat trachten bij te verdienen, om het schooltje te sponseren waar ze les gaven aan dove kinderen. En dan plots hoor ik achter me praten, en ik verstond het VLAAMS, waaaaw het waren de eerste landgenoten die ik tegen kwam hier in Cambodja. Het waren Jeroen en Joris uit Itegem, het was raar om terug vlaams te kunnen praten, we hebben flink gepraat over vanalles en tevens flink wat biertjes gedronken. En zo was de eerste keer echt dronken op men reis, er is nog flink wat gedanst ook, en ik voelde me in form, het was vooral reagy muziek( en moest aan men dansmeester Pieter denken)

Ik werd smorgens gewekt, en het was verschrikkelijk om op te staan, hoofdpijn de cambodjaanse kater had toegeslagen. Eerst besefde ik niet waarom ik gewekt werd, maar o ja!! ik moet naar dat national park, sh - t, snel wat kleding aangedaan en vertrokken, ooei wa was het pijnlijk zo een plaatselijke kater;chans dat ik voorzien was van pijnstillers in men heuptasje, en na een tijdje voelde ik me beter.Eerst was er een rit in een auto van een half uurtje, en daar heb ik niet veel van gezien; later moesten we in een boot een anderhalf uur varen door de mangrovewouden, maar dat verveelde snel, dan kregen we de kans om aan een zeer mooi klein strandje te gaan zwemmen, en het was etenstijd en ik had reuzehonger ,en het smaakte me , baracuda vis met salade en een broodje; Dan kwam het moeilijkste van de dag een wandeling door het woud van een twee uurtjes, op zeer smalle maar wel mooie paadjes, de twee uurtjes waren zo voorbij, en dan was er de boottoch terug, om half 5 was ik terug in het hotel en ben meteen in men bedje gekropen.

Om 19 uur ben ik opgestaan en was ik klaar om er nog eens in te vliegen, maar ik ben kalm gebleven, ik had men lesje gehad.De morgend daarop ben ik opgestaan met de bedoeling om vandaag te vertrekken naar Kampot.Na het ontbijt, ging ik naar de receptie om te vragen waneer de bus vertrok, en men vertelde me dat er binnen het kwartier een bus was, ik snel pak en zak gepakt, en was optijd voor de bus.

Kampok is een 120 km verder niet ver van de grens met Vietnam, Het was een minibusje, dat afgeladen vol vertrok met 12 mensen met pak en zak, en nog nen hoop andere rommel!! na een diç!kke 2 uren kwamen we in Kampot aan en echt veel was er op het eerste zicht niet te zien.Mor eerst een kamer zoeken, en da was ni gemakkelijk, wat waren de prijzen hier hoog, ze vroegen bijna overal 35 dollar en meer, en dan waren de kamers nog niet echt mooi. dan slaap ik nog liever ergens onder een brug, vertelde in de mensen van de hotelletjes, en keken verwonderd op.Na lang zoeken heb ik een kamer gevonden voor 15 dollar waar ze eerst 25 voor vroegen, afbieden moet je steeds doen maar werkt niet overal.Een kamer met wifi, en das wat ik nodig heb he!!. Morgen ga ik een toer doen naar de bezienswaardigheden in en rond Kampot, voor vandaag zal te wandelen worden, ik heb lichaamsbeweging nodig, het eten en drinke is hier te lekker, en kan bijna niet meer in men broeken, as het zo blijft verdergaan kom ik terug als een ballon. :-)

nog de mensen bedanken voor de reacties die ik aankrijg, het is altijd leuk om te lezen,

van zatte of zotte mario

Reacties

Reacties

Britt

Allez, in Cambodja moeten we ni zijn om naar de bikini's te kijken dan :-) Tof dat je er eens hebt kunnen invliegen met de landgenoten!
groetjes uit het nog altijd sneeuwerige thuisland x

A'lies

vandaag heb ik een baaldag, dus mag ik van mezelf al uw verhaaltjes eens bijlezen vanop het werk :-)
Ben blij te lezen dat Pieter the reggaeman u zelfs op reis niet loslaat ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!