tgamegoe.reismee.nl

raar landje zenne!!

S'avonds om 6 uur zou men mij komen ophalen voor de busreis naar Laos, om half 7 stond ik daar noch te wachten en dacht die zen me vergeten, verdorie toch. Maar een beetje voor den zevenen, was het zover, met een tuk tuk kwam men mij ophalen en bracht men mij naar het eigenlijke vertrekpunt, en dan kon het plots allemaal niet snel genoeg gaan en binnen de kortste keren zat ik op de bus richting Laos

De bus zag er goed uit nogal veel beenruimte en je kon je stoel redelijk plat leggen, en we kregen allemaal een dekentje, zodat we gemakkelijk de nacht konden doorbrengen.Er was een grote tv in de bus en eerst werd er een film gespeeld en ondertussen had ik een slaapmiddel ingenomen, gekocht bij een apotheek in Bangkok, en ik dacht om eens goe te slapen.maar zoals gewoonlijk was er van slapen geen sprake, die apotheker had me in de zak gezet, hee die sjans dak er nu nie aankan!! Terwijl het grootste deel van men medereizigers aan het slapen was ben ik maar naar buiten aant loeren geweest, mor daar was ook niet veel te zien, t'was donker he!! En ik kreeg stilaan honger, we waren al 4 uur aan het rijden, mor de chauffeur die dacht niet aan stoppen, pas na 7 uren stopte hij op een plaats waar je enkel wat soorten koekjes en frisdrank kon kopen, dus zat er niet anders op dan koekjes te vreten, daar gingen men goede voornemens voor het nieuwe jaar. Na een uurtje vertrokken we weer verder en om 6 uur stonden we aan de grens, eerst moesten we de nodige formulieren invullen, en dan beginnen aanschuiven, aan loket 1 moest je de papieren en paspoort afgeven , aan loket 2 moest je betalen voor de visa, en da was een raar gedoe zalle! Iedereen moest verschilend betalen, ik moest 1500 batt betalen, de duitsers en nederlanders moesten 1200 batt betalen, en er was een Canadees bij en die moest 1800 batt betalen, probeer da mor eens te volgen he! Maar een 2 tal uren later konden we eindelijk de grens over, en moesten we in een andere bus stappen, en da was een bus van voor den eerste wereldoorlog dacht ik, man man, wat was datte?? Sjans een half uurtje verder kwamen we op de plaats van bestemming, Vientiane de hoofdstad van Laos, op het eerste zicht was het een dorpje zoals er bij ons zovele zijn, maar later zag in dat het toch een stadje was ter grote van herentals.

Bij het uitstappen van de bus was er weer hele hoop tuktuk drivers die probeerden een ritje te versieren.Het was zo erg dat ze met je bagage stonden te zwaaien om toch maar een ritje te kunnen bemachtigen.Wa nu gedaan?? Ik zag dat de Canadees zen bagage pakte en verder stapte, en ik ben die man maar achterna gelopen, een drie a vier honderd meter verder ging de man een hotel binnen, en zag al meteen dit is te hoog gegrepen voor mij, 75 dollar voor een nacht, da kan mijne bruine ni trekken, en ik ben wat verder gegaan en daar vond ik iets voor 22 dollar, de kamer lag wel tegen de straatkant, maar ik had dan ook een groot terras met mooi zicht op de straat.Normaal ga ik hier vijf dagen verblijven.

Na een korte wandeling kwam ik langs de oever van de mekong, en daar waren restaurantjes en drankgelegenheden zat.Ik heb me op een terrasje gezet, in de schaduw, want het was er goe warm.Ik zat een vijf minuutjes en dronk van men eerste pint, kwam er aan een tafeltje naast me een mooie dame, 30 jaar schatte ik haar, en ze bestelde een fruitsap, allemaal geen probleem; En plots kwam ze naast me zitten, en vertelde me dat haar plaatsje niet zoveel schaduw had als het mijne, en da was ook zo.En voor dat ik het goed besefde zat ze bijna op men schoot, amaai wa gaat da hier snel, dacht ik.Ik had nog geen lijn gemaakt en ik had al nen vis gevangen, Ik heb deze vis mor terug gezet, en daar was de vis niet met opgezet, maar ja!! Als ge gaat jagen pakt toch ook niet het wild, dat in je tas springt, der moet toch jacht zijn he!!

Een beetje verder was er een mexicaans cafeetje, waar er elke avond live muziek was, en via het songboek kon ik zien , jaja da is iets voor mij, wa rock en blues' aree ben hele kleerwinkel. En ik s'avonds er naar toe, er was een man gitaar aan het spelen van die gemakkelijke Bob Dylan songs, het was wel niet echt goe, mor ik ben blijven zitten, en na een uurtje kwam er een tweede gitaarspeler bij en der kwam wat meer gezelligheid, of deden de pintjes al hun werk??En rond den elven kreeg ik plots de rekening, ik moest betalen , het was hier gedaan ze gingen sluiten, net nu het goed werd.Na te betalen ben ik in een andere zaak binnen gestapt, en na een half uurtje was het daar ook gedaan,raar he!!

De vermoeidheid sloeg toe en ik ben gaan slapen, en heb goe geslapen, me goe gewassen en geschoren, wat gegeten, en ben beginnen te schrijven. Sebiet ga ik nen fiets huren en ga wa fietsen, en we zien wel.

Jaja ne mens kan wa meemaken, tis geen eens zeker dak nog zo ne schone vis kan vangen, mor we zien wel.

groetjes uit het stofferige Vientiane , het loze vissertje???

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!