tgamegoe.reismee.nl

verandeing van spijs doet ?? Ne mens naar de wcpot toe kruipen

Nen schone atb fiets had ik uitgekozen, en ik vertrok voor men fietsdag,maar waar naartoe? Nadat ik het kaartje bekeken had besliste ik om naar de vriendschapsbrug te rijden een 25 km verderop. En da ging goe, zeer goed zelfs, en na een stop voor een fris drankje, en hier en daar wat foto's kwam ik aan de beroemde brug? Maar wat was ik vergeten? men paspoort, en om over de grens te rijden heb je dat nodig he, stom van mij , mor soit.Ik ben dan maar onder de brug langs de mekongriviergereden, Maar erg veel was daar niet te zien, ik had meer verwacht van die beroemde rivier, je kon wel zien dat er vrij weinig water stroomde, en dat er op vele plaatsen drie vierde van de rivier droog stond. Na ik besliste om terug te keren merkte ik waarom het zo gemakkelijk fietste, ik had steeds windaf gefietst en moest nu de wind trotseren, en da was heel wat anders. En men kontje begon al pijn te doen, je moets niet vragen hoe ik heb afgezien. Onderweg ben ik aan een plaatselijk restaurantje gestopt voor wa stevig voedsel, ik had wat besteld mor wist niet watte, hier buitenaf spreken ze geen engels, en het Laos geschrift kan ik niet lezen, het enige wat ze verstonden was, cola, en ik kreeg een flesje pepsi, hetgene dat ik besteld had, rijst met groenten en kip, was goe pikant, zodat ik nog een tweede cola moest bestellen om te blussen, er stond wel een bokaal met water om te drinken maar dat vertrouwde ik niet.

Na nog twee stops kwam ik eindelijk terug aan men kamer, met een zeer kont en moest dringen naar de wc, en het was van datte, met het gevolg dat de wcpot men beste vriend was.Sjans dak de juiste pilletjes bijhad, en een uur of tywee later was de darmflora opgelost, al was dezadelpijn nog niet opgelost, S'avonds ben ik gaan eten bij een belg die hier een restaurandje uitbaat, en juist!! biefstuk met frietjes, en da smaakte, ik zal hier niet de ganse dag van op de wc moeten zitten. Achteraf nog wat pintjes gedronken en het was weer bedtijd.

En s'morgens werd ik wakker, amaai wat was datte, ik had presies een erectie in men bijde benen, zo stijf was ik, daseker, as ge al een hele tijd niet meer gefietst hebt, en dan zulk eenhelse rit, ge zou voor minder.Toen ik de trap afkwam, moest de uitbaatster van het hotel lachen, en ze vertelde dat de enige oplossing een goede massage was, daar had ik nog niet aan gedacht. En na een massage, die wel goe was, maar de thaise, diezijn toch veel beter, heb ik besloten om het vandaag rustig te houden, en eens voor de was te zorgen, en eens naar de bank, en zo.

De bank dat is hier ook iets zalle, aree naar een ATM ( de muur zoals ze bij ons zeggen), tot nu toe had iknog altijd kunnen betalen met het thaise geld dat ik nog bij had, maar da geraakt eens op he!! En met het plaatselijke geld had ik nog niet gewerkt, dus?? Ik haalde het hoogste bedrag af, 700000 kip, wa voelde ik me rijk, allemaar briefjes van 50000 kip, Maar toen ik omrekende wat ik had afgehaald was het amper iets meer dan 65 euro.En heb nog maar eens de muur aangesproken, zo voelde ik me toch iets zekerder, 14OOOOOkip is130 euro. Dus die muur ga ne goeie vriend worden van mij denk ik, want het is hier in Laos toch allemaal wa duurder dan in Cambodja of Thailand.

Jaja, zo leerde uzelf en een ander landje kennen, en daar doen we het voor zeker!!!

groetjes van de pas gemaseerde stijve .......... mario

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!