tgamegoe.reismee.nl

dak hier sebiet weg ben!!

Gisteren na een luie dag, was het weer tijd voor wat aktie, en ik heb maar een brommerke gehuurd, voor 4 euro kan ne mens ni sukkelen he!! Na te zijn gaan tanken ben ik het binnenland ingetrokken, en wat zie je daar? Overal waar je maar komt liggen er plastiekzakjes alda niet gevuld met andere troep, aansorteren hebben ze hier nog niet gedacht denk ik. Misschien is dat hier wel de branche van de toekomst, ze kunnen toch niet blijven storten waar en hoe ze maar willen.Maar ja, wa zou ik de wereld gaan verbeteren :-) En het is ook zo, eenmaal buiten de bebouwde kom, spreken ze alleen maar laonees,( of hoe noemen ze da), zo kocht ik onderweg een flesje limonade( het moet niet steeds bier zijn) en toen ik de prijs vroeg al teken doende met men handen, hoorde ik niks anders dan hok pan, hok pan, maar hoeveel is dat?? hokpan, en ik vertelde de dame dat ik geen hokpannen of nokpannen moest hebben, en ze kon er niet mee lachen, en heb betaald met een briefje van 10000 kip, en ik vertrok, de dame kwam nog achterna gelopen met het wisselgeld, maar ik gebaarde van , kromme haas, en reed verder. Na een km of 70 te hebben geredenzag ik dat het benzinepijl snel zakte, en ik had nog maar pas de tank laten vullen, hoe kan dat? Ik stopte en keek in de tank, en inderdaat er zat niet veel benzine meer in, en ben terug naar het plaatsje gereden waar ik de limonade gekocht had.De dame herkende me en dacht dat ik voor het wisselgeld terug kwam,en ze taste al in haar buidel, na wat hand gebaren kon ik haar duidelijk maken dat ik benzine nodig had, ze liep naar achteren en kwam terug met een vodkafles, was da nu weer dacht ik?? Mor de vodkafles was gevuld met benzine, zo heb ik drie flessen gekocht en men tankje was weer bijna vol, en kon verder brommeren. Waar ik overal geweest ben , weet ik niet meer, maar de wegen liggen er rampzalig bij, en ik die dacht dat het in belgie al zo erg was!! Onderweg ben ik nog eens gaan tanken in een echt benzine station, en toen besefde ik dat ik daarstraks het dubbele van de prijs betaald had, das den tweede keer dat ze me hier in het zak zetten, verdorie, eerst met men fiets die ik veel te veel betaald had , nu met de benzine, ik moet gaan oppassen, morgen ben ik blut( grapje) .En wonder bij wonder heeft men inwendige GPS zich wat aangepast, en zo kwam ik redelijk goed terug op de plaats van vertrek. Ik had in totaal een 180 km gedaan en was tevens blij dak van da zadel afkon, men kontje was nog steeds gevoelig van het dagje fietsen, weet je ??

Savonds ben ik uit geweest naar een soort van discotheek, soms speelde ze wel goede muziek, en tijdens het dansen had ik veel beziens van de plaatselijke bevolking, da hadden ze nog nooit gezien denk ik , zone dikke die aan het dansen is als ne jonge snaak, mor ik veegde er men botten aan, en heb me vrij goed geamuseerd. Om 2 uur werd de boel gesloten en was het voor mij ook bedtijd.

Deze morgen heb ik al men spulle bijeen gezocht en heb men kamer verlaten, en vertrek straks naar Vang Vieng met de bus van 14 uur. Het zou een 160 km zijn en de bus doet er 3 uur over met wat geluk, dus ben ik net voor den donkere ter plaatse. En dan zien we wel waar we terecht komen.

Jaja, ik vind het nog steeds een raar landje, mor het hee ook zen charmes, en ik pas me aan he, wa kunde anders doen??

Ik ga nu aan men middagmaal beginnen, en hopelijk moet ik straks niet weer naar de wc pot toekruipen, je weet maar nooit hier.

voor vele van jullie nen dikke kus, en voorde andere een slap polleke :-)

saluukes en tot??? wie gaat het weten,,?? mario

Reacties

Reacties

A\\\\\\\\\\\\\\\'lies

allez Mario, na 1 dag gefietst te hebben alweer een brommerke en de bus??? al goe dat ge nog wat danst als beweging ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!