tgamegoe.reismee.nl

meer dan 2 uren heb ik in de wolken geleefd ;;;;;;;;;; mor ik dacht dat het leuker was

Men bus vertrok zoals gewoonlijk een half uur te laat, en de reden was, bus stuk, en er zou een andere komen, en die kwam er ook. Maar de bus was niet zoals voorgeschreven, er was geen airco, de zetels waren vies en vuil, aree der was vannalles mis mee.We hadden geen andere keus, we moesten deze bus nemen, en zijn vertrokken.We waren een kilometer of vijf weg en nog steeds stond de deur open, later wist ik dat ze de deur niet konden sluiten, en was vast gebonden met een touw;Sjans dak deze keer niet vooraan zat. En telkens er van tweede naar derde ùmoest geschakeld worden , kraaktede versnellingsbak verschrikkelijk, en ik dacht die boite houd het niet vol tot het einde van de reis.Het eerste uur was zo voorbij, men had een mooi uitzicht op de bergen, het was echt prachtig, het zou een zeer mooie rit zijn met de moto.En dan was er plotseling regen, en het werd kouder in de bus, de chauffeur brobeerde de verwarming op te zetten, en da lukte , maar ik denk dat hij de uitlaatgassen rechstreeks naar binnen blaasde, echt waar niet te doen.Sjans dak een truitje met lange mouwen bij had in men handbagage, dat had ik voorheen steeds gebruikt als hoofdkussen.De regen stopte en toen we steeds hoger de bergen in reden, kwam er een geweldige mist opzetten, je zag zelfs de draden aan de verlichtingspalen niet meer, zo erg. Dus van het normale mooie landschap was niets meer te zien, en dan probeerde ik maar te slapen, en da lukte niet , ik mag in het vervolg niet meer van die zeer straffe laoskoffie drinken.Daar de mist çf bewolking zo dik was ging de bus ook amper vooruit, dus van voor den donkere in Luang Prabang aan te komen mocht ik weeral vergeten.Om een lang verhaal kort te maken. S'avonds kwart na acht kwamen ter plaatse, en dan moet je eerst nog een kamer vinden die betaalbaar was, en des te minder kamers er beschikbaar zijn des te duurder worden de kamers; Na lang zoeken heb ik een kamer gevonden, die betaalbaar was, en ik kreeg ze ook pas nadat ik bevestigde dat ik minstens voor 5 nachten zou betalen, morv dac was ik zowiezo van plan; het eerste was weer douchen en dan iets te eten zoeken. snel viel het me op dat de prijzen bijna verdubbeld waren tegenover in Vang Vieng.In een soort van pizzahut heb ik gegeten. Na enkele pinten in een lokale bar was het weer bedtijd.

Na een goede nacht en een stevig ontbijt, ben ik aan een wandeling begonnen langs de mekong tot aan de monding van de nam khan river, en via die rivier terug naar het centrum, Onderweg iets gegeten en gedronken en toen zag ik een grote afiche van een driedaags muziekfestival in Chang Mai( Thailand) en toen ik de affiche leesde was ik al bijna verkocht, dit ga ik doen, het is wel een reggaefestival , maar da zal ook wel leuk zijn. En toen ben ik een vliegtuigtcket gaan kopen, da was geen probleem. Dus den 18de vertrek ik naar Chiangmai, ik was da zowiezo van plan, dus is da mooi meegenomen he!! En ikke happy. Onderweg had ik een begisch restaurant gezien waar ze belgische bieren en voedsel verkochten, dus voor vanavond weet ik waar heen.

Na een dutje was het tijd om de inwendige mens te versterken , niet dat ik veel honger had, maar juist uit gewoonte om drie maal daags te eten.Maar ik ben niet tot het belgische huis gekomen. Onderweg hoorde ik plots iets, en dat wat ik hoorde liet men honger verdwijnen, hoe kan da he?? Goeie muziek he!!I Ik, hoorde goede bluesmuziek in de Hive bar, en eenmaal binnen aan de bar gaan zitten , een biertje en ik was vertrokken voor een prachtige avond, ondetussen kwam er een Canadees naast me zitten; En na een gesprek wist ik dat die man een guesthouse had in Chiangmai uitbate. Da moet toch maar lukken he!!Ik had al bijna een kamer in Chiangmai, en ik was nog niet vertrokken. En dan plots is het 11 uur s'avonds en de muziek stopte en we werden buiten gezet, en ik had me toch goed gedragen!!Dit is Laos he!! Met de Canadees ben ik nog naar een soort van disco geweest ben zijn daar op 2 uur ook buiten gezet, gedaan afgelopen basta.

Dan ben ik maar gaan slapen, ik had genoeg biertjes op , en begon met losse tong te spreken, mor die Canadees had het erger dan ik, denk ik toch. Na een goede nacht opgestaan met een katerke, mor die heb ik ondertussen al verwerkt; Sebiet ga ik een boottochteje maken op de mekong, en dan zien we nog wel;

lieve mensen en ik dacht dat in de wolken zijn iets anders was, ik heb het nu meegemaakt en der zijn plezantere dingen, echt waar!

blues groeten uit Luang Prabang mario loose in the ?????? moogde zelf invullen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!