tgamegoe.reismee.nl

stoovliejes mee frut---------------------------- en spetterpoep

Ooo, wat had ik goed geslapen, ze hadden me mor een keer gestoord, ze sturen vanuit Belgie een sms, en ze vergetende zesuren verschil.Mor smsjes zijn steeds welkom zalle.Voor smorgens had ik aan een paatselijk kraampje op de markt, een broodje met kaas en hesp gegeten, en nen grote koffie en ikhad nog geen 2 euro uitgegeven, en men ontbijt smaakte me, eindelijk eens geen eieren smorgens.

En voor vandaag ging ik het tochtje op de mekong doen, een tocht van anderhalf uur, dan heb je toch al wat gezien he( dacht ik). Met 7 man stapte we op de lange smalle schuit. Een houten plank als zitplaats, en we vertrokken stroomaf, en het ging vooruit. Onderweg was er eigenlijk niet zo veel te zien als de oevers aan beide kanten, en nen hoop ,water he!! vuil water.Na een half uur draaide de schipper om en we gingen stroomopwaarts, en tegen een slakkengangetje vaarden we terug naar de opstapplaats, en dat was het, nen tegenvaller, en ik denk voor alle 7 medevaarders

. Na de middag ben ik gaan wandelen en wou in het belgisch restaurant iets gaan eten, en bij men aankomst was het nog gesloten, het was 4 uur en het opende pas om 5 uur.Dan besliste ik om de tempel op de Mount Pousy, te bezoeken, en naar het schijnt kun je daar van een zeer mooie zonsondergang genieten, dus?? waarom niet he.En ik heb de venusheuvel( mijn vertaling) beklommen, een goede 350 trappen omhoog, en ik verzeker je, het was niet gemakkelijk, er was geen enkele trap hetzelfde, de éne was hoog de andere lang, je weet wel. En omstreeks half vijf was ik boven, men tong hong bijna op men voeten, maar ja!! Aan de tempel zoals er zo vele zijn was niet veel te zien, dan wachte ik maar op de zonsondergang, en zocht een plaatsje uit, en moest nog zeker een dik uur wachten, en stilaan kwamen er vele mensen om allen de zonsondergang te bekijken, dan moet het toch de moeite zijn he!!dacht ik. Ik had een plaatsje uitgezocht op een plat stuk steen tegen de bergwand die net groot genoeg was voor mij. En het spektakel begon de zon zakte tussen de bergen weg, en dat was het, weer nen tegenvaller, dan had of heb ik al veel mooiere zonsondergangen gezien.

Men maagje begon flink op te spelen, en ik ben naar het restaurant gestapt, Belgium beer en food bar, The house No 1, Daar bekeek ik het menu, en wa bestelde ik?? juist ja!! stoofvlees met frit en een pintje, belgisser kan het niet.Ondertussen had ik kennis gemaakt met de uitbaters, 2 mannen uit het antwerpse, die daar al een drie jaar bezig waren, en ze deden het voortreffelijk, alles wat ik op men bord kreeg was prima in orde, er zijn nvele plaatsen in belgie waar ze zo een lekker stoofvlees niet serveren, Al bij al ik had zezer lekker gegeten. S'vavonds ben ik nog naar de disco geweest maar daar was niet veel te beleven, zodat ik tegen den énen in bed lag. En dan rond vier uur begint er daar nen haan van ze oren te maken, amaai da was goed om de hele buurt te wekken denk ik, da beest heeft bezig geweest tot het tijd was om op te staan( dan krijg ik toch liever s'nachts een smsje aan zalle) Half noen ben ik naar de chinese markt gestapt, en da was verder dan ik dacht, en eigenlijk was het ook een markt zoals zo vele in Laos, Smerig vuil en vies, zo kun je de markt het beste omschrijven. Na een half uurtje had ik het daar gezien, en ben naar de kamer gestapt. Onderweg kreeg ik honger , en aan een plaatselijk kraampje, waar je voor 1 euro kon opscheppen zoveel je wou, heb ik den echte hollander uitgehangen en me veboft gegeten. En onderweg naar men kamer voelde ik de druk komen, en ik spoede me, en net op tijd was ik op de kamer, man man da had geen minuten meer moeten duren, of ik had een vuile broek .Van de hele avond ben ik geen 100 meters van men kamer durven weggaan,Eigen schuld dikke bult ,ik had maar zo niet moeten schrokken. Tot deze morgend 10 uur ben ik op men kamer gebleven , en met reden zalle, da had ik nog nooit meegemaakt. Deze avond ben ik een spaghetti gaan eten, en tot nu toe gaat alles nog goed,(duimen maar) Sebiet ga ik een wandeling maken en dan beslis ik of ik deze avond nog uit ga.

Da heb ik weer geleerd,' we reizen om te leren' datheb ik vroeger op school geleerd.

jaja beste kijkbuiskinderen, en denk er aan als je straks slapen gaat ,, oogjes dicht en snaveltjes toe ,,slaap lekker!!!

groetejes , en soms is een reactie wel eens leuk zalle,,mario

Reacties

Reacties

Freddy

Zo te lezen heb je daar een goeie tijd Mario, ik mag ook geere de kost van die stallekes en oosterse restaurantjes, maar met de zelfde gevolgen als gij, den shissssssssss dat het ni schoon issssssss, ik ben der al in getraind haha.
Heb je nog ni iets speciaal gegeten dat hier taboe of onvindbaar is ?
Amuzeer je nog Mario.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!