tgamegoe.reismee.nl

ik kenne kik aa!! ik kenne kik aa!! arrre gaa, gaa kent maa tog oek ,!!

Eergisteren was een dag om snel te vergeten, na het zwembad is er niks serieus gebeurd dat de moeite is om te vertellen.

Gisteren weer vroeg uit de veren, en na de gebruikelijke gewoontes, was het tijd om een wandeling naar het treinstation. Het treinstation, is de plaats waar de gratis bussen naar het festval vertrekken. Na een 20 minuutjes stappen, en onderweg nog eens gestopt aan den muur, want , ge weet waarvoor den beer danst he?? Geld habt ge overal ter wereld nodig, wel altijd niet evenveel maar toch!! Eenmaal aan het station aangekomen ging ik op zoek naar info, overal waar ik te rade ging wisten ze van nikske, raar he!!. Ik had nog eens in men papieren gekeken, en ja, het was hier te doen.Dus deze avond zal ik tijdig hier zijn , de bus vetrekt om 18 uur.Op de terugweg zag ik een echt duits gasthof met een menukaart om U tegen te zeggen, dus dat nodigde uit om eens een stevige vette maaltijd te nuttigen.Ik bestelde een schenkel met zuurkool en aardappels, en was mosterd en na wat te wachten kon ik eraan beginnen, man man wat zag er da goe uit, als het smaakt zoals het er uit ziet, dan gaa ne kik hier goe gegeten hebben, oelala. En echt waar het was zelfs beter dan dat het er uit zag, Het was wel zo dat tegen ik gedaan had, men gezicht en handen overvloedig voorzien waren van de tevens lekkere saus, had ik nu maar iemand om het af te likken, neen nen hond niet, je weet wel wa dak bedoel, maar bij gebrek aan, heb ik het grote meegeleverde servet maar gebruikt om me te verschonen, niet dat da echt kan met een servet , maar toch, toen ik verder ging waren er nog maar weinig sporen merkbaar van men eetpartij, men Tchirt daar en tegen moet dringend in de was.

Voorhet tijd was om terug naar het treinstation te vertrekken, had ik alles nog eens gecheckt, en jaja , ik hadc niks vergeten dacht ik..Het was kwart voor zes toen ik aan het treinstation aankwam, en nog steeds was er nergens iets kenbaar gemaakt, waar de bus zou vertrekken. Ik had vmùe op een strategische plaats gezet van waar ik alles in het oog kon houden. Het werd snel zes uur, en de bus?? waar is die?? Plots zag ik even verder nag wachtende westerlingen staan , en ben naar hen toegestapt, en ja deze amerikanen waren ook op de bus aant wachten , nu waren we al met 4. een half uur later was er van een bus geen sprake. een van de amerikanen heeft gebeld met de organisatie, en die verzekerde ons dat de bus op weg was, oef. Het was snel zeven uur, en half acht, en nog steeds geen bus, hoe kan da?? Ja thaimensen en tijd, daar vraag je me wa,??Kwart voor acht werd het ondertussen , nog nooit had ik zo lang op een bus moeten wachten, en nog steeds was er geen bus. En toen hebben we met vier beslits om een grote tuk tuk te nemen, en voor 100 batt elk bracht die ons weg, Eenmaal we korter bij het festival kwamen wat te midden in pas geoogste rijstvelden lag, kon je de rasta sfeer al merken , je zag overal schepsels lopen in de meest opvallende kleuren en kleding, sommige waren de moeite om twee maal te bekijken.

Hethele gedoewas feestelijk opgemaakt, echt waar, er was een zeeeeeer groot podium, en aan nde achterkant was er een kleiner podia, waar de lokale muziekanten hun ding mochten doen, en met momenten was er veel meer sfeer aan het kleine podia dan aan het grote. En van het meedansen , krijg bje dorst he, dus was het tijd voor een biertje. Ik ging een gezellig kioskje opzoeken, en terwijl ik men blikje bestelde, vroe de mooie uitbaatster me waar ik vandaan kwam, en al grappend , zij ik dat ik van mama kwam, en de mooie veschijning moest breed lachen, en bij de tweede vraag heb ik verteld dat ik van belgie kwam, en terwijl ik betaalde hoorde ik plots plat antwaarps!!, hey ik kenne kik aa, hey mario klonk het ik keek verbaasd op, en zag een nog mooiere verschijning naar me kijken, en ik kon me niet inbeelden vanwaar ik haar kende , en ze zij, kende ga ma ni , jawel, en ze zette haar petje af, en toen viel hem, verdorie das euu euu, die van de multadinges, Charrisa van de multatulli, was me da een verrassing , da had ik nooit verwacht , en zij ook niet,. We hebben nog enkele biertjes samen gedronken en wat verhaaltjes uitgewisseld, en natuurlijk onze tel nummers.Tevens moest ik de groetjes doen van Charrisa aan allen en ik mocht zeker Chip niet vergeten.Even later zijn we weer ieder onze weg uitgegaan, maar het was leuk te weten dat ik hier niet de enige vlaming ben( soms heb ik wel dat gevoel).Het werd later en toen merkte ik wat ik vergeten was, een trui met lange mouwen want hier in de vlakte tegen een groot meer werd het flink koud, de eerste keer trouwens dat ik het koud had .Omstreeks half een had ik, koude genoeg geleden en ben ik terug naar chiang mai gegaan , are nu waren er wel gratis busjes

.Het was nog wat vroeg om te gaan slapen , en zo ben ik nog naar de disco in het hotel geweest waar het schone volk de bovenhand had, het was hier presies rosenmontag, zoals in duitsland waar de vrouwen aleen uitgaan.ik heb er nog flink tegenaan gegaan en tegen half vier was het tijd om naar de kamer te gaan.

Nu is het ondertussen twee uur s'middags, en ik begin honger te krijgen en dan maken we ons weer op om naar het festival te vertrekken , en nu met trui;

jaja as ge het nie verwacht vallen de koeien uit de lucht, aree Charissa is maar een kalfje zalle!!

greetings in the name of rasta mario, rasta rasta!!

Reacties

Reacties

walter

Ja Mari ooo je weet dat ik dat ook al verschillende keren ben tegen gekomen op mijn reizen, ge denkt ik zit aan de andere kant van de wereld .... en paf .... er staat een bekende voor je neus !!!
maar het is wel plezant om mee te maken !!
rasta en festivals .... je verwacht dat daar niet echt .... zo zie je maar ...... de wereld is inderdaad klein geworden ...... rockbleussswingt whatever er maar op los ...... de firecrew

Britt

Super dat jij Charissa daar juist treft! It's a small world after all x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!