tgamegoe.reismee.nl

waar is mennen emmer, ware??

Zaterdagavond, en ik was er klaar voor, van te voren eens goed gegeten, men trui niet vergeten, en ik wist waar er gratis busjes vertrokken, alles onder controle.Het was een wandeling van een goe half uur, eer ik aan de opstapplaats was, en toen ik daar arriveerde, zag je meteen dat er iets gaande was.Overal zag je jongelui al da niet in beschonken toestand, van alle nationaliteiten, mor vlamingen? niks van te merken, ik ben hier weer aleen, snik snik.

Een dik half uur later op het festival aangekomen, en deze keer was het nog licht , en kon je pas alles in al hun schoonheid bekijken, ze hadden er werk van gemaakt, maar hier en daar waren er grote flaters ook, zo was er een heel stuk van de omheining weg en daar werd goed gebruik van gemaakt(onze noorderburen hebben een neus voor zoiets).De muziek begon en er was nog niet echt veel volk maar de sfeer zat er direct in, en je merkte het , de mensen zijn gekomen om te feesten(of te fietsen).Ons Charissa was ook weer van de partij, man man, wa kan die lekker bewegen.

Het hoogtepunt van de avond was voor mij, Te Bone , die een soort van ska en reggea brachten, waarop je niet kon op blijven stilstaan.Ondertussen vloeide de biertjes rijkelijk, en ben ik nog eens van die echte thaise kost gaan eten, en wa was het weer pikant, amaai menne joker morgen.En op een gegeven moment heb je je buikje vol, het was al half twee, en ben ik terug richting centrum vertrokken, en toen ik op men kamer kwam , wachte men grote bed nog steeds op mij, en ben dadelijk in slaap gevallen.

Rond 10 uur werd ik wakker, en was te laat voor het ontbijt, en ben ik nog wa blijven liggen. Tegen den twaalven was ik gedoucht en klaar om een deugd doende wandeling, en natuurlijk nog eens een echte thaise massage. waaaw was da weer goe, ge voelt u meteen helemaal anders

Het was vijf uur , en ik stond klaar om te vertrekken, er was geen houden meer aan, de laatste dag van het festival, en vandaag gaan we er nog eens een lap op geven, ik had men beste dansschoenen aangedaan,( men croks zoals gewoonlijk) En toen ik op het festival aankwam was er opmerkelijk veel minder volk dan gisteren, maar er was voldoende schoonvolk aanwezig, jep jep. Ik had het al twee dagen uitgesteld maar vandaag ga ik het toch doen, eens met een emmerke rondlopen. De jongelui hier lopen allemaal met een emmerke rond. Je koopt een emmerke van ongeveer twee liter en daar zit dan een flesje wisky en flesje bruiswater en een blikje cola of sprite in, je krijgt een half emmertje ijsblokjes, en dan kap je al dat spul daarin, en je hebt jou bucket; Je neemt een drinkrietje of drie, en je bent vertrokken voor een tijdje. En je loopt rond met jou emmertje, hier en daar drinken er mensen met je mee, of gieten het ene of andere spul bij in je emmertje, als je niet oppast , ben je een coktail aan het drinken van ???.Dus nu moest ik het ook weten , en heb me nen emmer aangeschaft, mor echt lekker vond ik da nie , mor ge doe mee met den hoop he.!! En dan heb je van die dametjes die te gierig zijn om zelf nen emmer aan te schaffen en die proberen om bij iedereen mee te drinken. Zo was ik aan het denken as ik nu eens in een leeg emmertje plas, was ijsblokjes en wa cola, zouden die dat smaken :-)?

Het hoogtepunt van de avond was voor mij, Ta Mone, die zoals ze het zelf schrijven , horn rock ska, speelde,die zou ik eens graag in belgie op een podia hun ding zien doen ,voor mij het beste van de avond . Der was nog een zogezegde zoon van Bob Marley, maar die kon me niet bekoren, na elk nummer bedankte die zen overleden vader .En zo werd het weer snel laat, men emmertje was leeg en nog een paar biertjes achterna, men buikje weer vol, en ben ik halverwege de laatste band met stille trom vertrokken.Het was goe geweest, ik heb me drie dagen goe gevoeld, de koppijn s'morgens die heb ik er maar bij genomen, het was af.

Vandaag ga ik voor een busticket en hoop om morgen hier te kunnen vertrekken, richting laos, en als het lukt de grens nog over;

Dat zal voor volgende keer zijn, wie, wat, waar, wanneer, waarmee,waarvoor,is nog te schrijven.

bee jamming, rastaman, nee nee nen bluesman benne kik, mario

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!