tgamegoe.reismee.nl

hoe krijg je nen hoop joelende chinezen stil???

Op de avondmarkt vernam ik dat er een disco was in het dorp, dus ik er na toe.Het was wel zeker 15 min stappen , mor ik ben te gierig om een tuk tuk te nemen, dus , te voet; De disco die noemde , Red dragon, en terwijl je binnen kwam wist je meteen waarom, er stond een grote rode draak, as ge die goed bekeek was het net dat die draak nog leefde, terwijl de discolichten hun werk deden,en de schaduw van de ene naar de andere kant ging was het net dat de draak bewoog, het was gewoon gezichtsbedrog .Snel wende dit fenomeen, en ik bestelde men eerste fles bier. Men bracht me een fles bier een emmer met ijsblokjes en een glas, normaal moet ik geen glas, en drink ik uit de fles. Toen ik de eerste slok nam merkte ik meteen , dit bier is niet lfris , maar eerder lauw. En zo heb ik zoals de laotianen hetdoen men bier in het glas gegoten en er ijsblokjes bij gedaag, mor erg goed smaakt da niet , het is net water dat je drinkt, maar zo kom je wel langer toe met een fles( zuinig zijn he!!) De muziek die ze draaide was goed, aree ik heb het over de muziek, maar als er eenmaal tekst bij kwam had je er snel genoeg van, wat een zaag stemmen, en dan zo scherp. Maar er liep wel schoon volk in de disco en ik gaf men ogen goed de kost, En plots rond een uur of 10 begon men engelstalige muziek te draaien, en de sfeer kwam erin, en de dansvloer was snel gevuld, niet door mij alleen hoor!! En de eerste zweetdruppels kwamen te voorschijn, en er kwam meer sfeer, en plots stopte de muziek , het was elf uur,en het was ermee gedaan, afgelopen ,basta. En binnen de korste keren stond ik daar nog bijna alleen met een pas bestelde fles bier, en zo een fles drink je niet zomaar uit, 67 centiliter, da zijn twee drieendertigers. Ik heb men fles soldaat gemaakt en ben ook maar naar de kamer geslenterd.

Man man, wat had ik slecht geslapen, ik moest elk kwartier naar de wc, daseker die ijsblokjes in da bier, wij europeanen kunnen daar niet tegen he!! Voor het ontbijt had ik deze keer musli met vers fruit genomen, en da smaakte, en dan nog een verse fruitsap achterna, ik kon er tegen voor enkele uurtjes. En even later ben ik vertrokken naar Bo Ten, de anders grenspost met China; Onderweg waren er zeer mooie landschappen, maar je dan niet overal stoppen om foto's te nemen. ook de weg gemaakt lans de bergwanden was indrukwekkend, en van bescherming hebben ze hier blijkbaar nog nooit gehoord, een reling naast de afgrond bestaat hier niet; as ge hier van de baan geraakt vinden ze je de eerste dagen niet terug, denk ik. Maar toch was ik niet te houden en het was leuk om al die bochten te kunnen nemen met een zekere snelheid. Zo reed ik op een gegeven moment bergaf met het gas dicht en met de motorrem op haalde ik nog vanzelf 60 km per uur, dus weet je wel he. Onderweg nog eens gestopt in een kleine nederzetting, me op een terras gezet met de bedoeling om iets te drinken, daar een kwartier gewacht , een paar maal geroepen, mor er kwam niemand af. Dan heb ik zelf een blikje fanta uit de frigo genomen, dat op men gemak leeggedronken, en ondertussen was er nog steeds niemand aanwezig, gemakkelijk he!! Ik ga niet den h.. lander uithangen. En ik heb een briefje van 20 000 kip onder het lege blikje gestoken en ben vertrokken, ik denk dat de prijs normaal 7 000 kip is, dus hebben ze zeker geen klagen.

Aan de Chinese grens aangekomen,was het net hetzelfde als de dag daarvoor, tot daar mocht je komen , en verder niet, maar hier aan de grens was er wel meer bezigheid, in de tranzitzone kwamen chinese vrachtwagens al da niet geladen,. er werd een laosvrachtwagen tegen gezet, en men lade van de ene in de andere vrachtwagen over, allemaal met de hand.( da moet ge bij ons is tegen een vrachtwagenchauffeur zeggen, ge kon nogal een bus blazen denk ik) Ook werden er nieuwe chinese wagens aan geboden,die je voor een zacht prijsje kon hebben, een 2 000 euro omgerekend. en je had garantie ook , zo lang hij bolde had je garantie :-)

Op de terug weg stopte ik op de zelfde plaats als voorheen, en nu was er wel volk, en ik bestelde een fles bier, en probeerde met hand en tand uit te leggen dat ik van te voren ook al langs geweest was, maar daar was geen uitleggen aan, ze vestonden het niet. toen ik een briefje van 20 000 onder een leeg blikje stak verstonden ze het, en de oude dame in kwestie lachte haar rotte tanden bloot. Nadat ik men bier betaalde ben ik verder gereden, onderweg heb ik ook nog een noodle soep met kip gegeten , lekker, ware het niet dat ze de kip gewoon in stukjes hakken men bot en al. telkens je een hap nam moest je de stukjes bot uit je mond nemen, en da is wat anders.

Terug aan het hotel aan gekomen en terwijl ik men brommer parkeerde, hoorde ik een gejoel in de receptie van het hotel, amaai wa is daar loos?? Toen ik binnen kwam was er een histerische meute aan het joelen en brullen.En wat zag ik, de tv stond aan en keken tennis en alle chinezen waren aan het juigen, en ik dacht al ,Kim heeft verloren van die chinese. maar het was nog maar de eerste set, da wist ik niet , en ze begonnen terug aan de tweede set, en ik maakte de chinezen duidelijk dat ik Belg was, en p)lots werden ze veel stiller.ik ben eerst nog naar men kamer gegaan, daarna men brommerke binnen gedaan , en toen ik terug in het hotel kwam waren de chinezen veel stiller, Kim serveerde voor de match, en bij matchpunt kon je een muis horen lopen, en even later juigde ik eens flink en alle chinzezn keken me maar sip aan.

Hoe krijg je nen hoop chinezen stil..???? Je wacht gewoon een dik uur , en ze worden vanzelf stil.:-)

Later op de avond veranderde ik men plannen, ik heb genoeg gezien van het toch wel koude noorden van Laos, en besliste terug naar het zuiden te reizen, maar een busreis van 22 uur zag ik niet zitten, en heb via internet een vliegticket geboekt bij Laos Airlines. ( wetede de dat air laos op de zwarte lijst staat) En simpel, das wat anders zalle, da opzoeken en boeken da gaat nog, maar betalen met visa of masterkaart das wat anders.Zo heb ik me nog moeten lid maken met Payall, een organisatie uit Thailand, en eens dat gebeurd was kon ik betalen met masterkaart.

Ik ben s'avonds terug naar de disco geweest, en zaterdagavond en volk dat daar was, amaai ik kon amper binnen. en deze keer speelde ze van de eerste minuut goede muziek, en da zag je aan de mensen? ze waren allen uitgelaten en blij. Ik zorgde dat ik tegen 11 uur geen volle fles bier meer had, en het werd 11 uur, en de muziek stopte niet, was da nu weer ??? awel ,op zaterdagavond mogen ze een uurtje langer feesten, en daar werd gebruik van gemaakt zalle. Nen hoop zatte laotianen, en de meeste zijn nog met een brommerke, da was een zicht buiten , er waren er bij die niet meer wisten welk hun brommerke was , en hun sleutel bij verschillende brommerkes probeerde,. Ik ben veilig te voet naar het hotel gegaan.Onderweg werd me wel een lift aangeboden, door zone zatte, ik bedankte vriendelijk.

Ikheb vandaag eens uitgeslapen, om kwart voor tien werd ik wakker gemaakt, men probeerde men kamer binnen te komen, de kuisploeg was al daar, en keken maar raar op toen ze me zagen, getooid in een handoek rond men weelderige lende:-) Daar juist ben ik men ticket gaan afprinten en het is gelukt , morgen vertrek ik naar Vientane, komt bekent voor zul je denken, en ja hier ben ik men reis door Laos begonnen , en is de enige mogelijkheid om verder naar het zuiden te reizen.

En voor de rest hou ik vandaag luie zondag, ik moet men was nog binnen doen , en die moet klaar zijnt egen morgenmiddag, da zal wel lukken!!

Ja mensen, lezers, lezeressen, bedankt voor de reacties, maar er mogen er nog bijkomen zalle

Het is zondag en dat zie je eraan, de zon is present vandaag, morgen is het maandag, benieuwd dat de maan morgen zal aanwezig zijn:-) ( flauw grapje)

Zonnige groetjes uit het anders toch wel koude luang nam tha, van mario,

Reacties

Reacties

Freddy

Nog efkes , zodra ik iet weet van de notaris, koop ik mijn vliegticket naar Bangkok, mss zien we mekaar nog ergens ginder, en amuzeer je hé, en denk eraan, " met alle chinezen maar ni met den deze "" hihi

mario

ja laat mor iets weten he, der valt nog vanalles te regelen hiere, geen probleem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!