tgamegoe.reismee.nl

rust,rust, maar geen roest!! en wie weet???

Op het grootste van de 4000 islands, Dong Khong genaamd was het vrij rustig, en daar heb ik de eerste dag flink gebruik van gemaakt. Ik had me op een terras, deelsboven de mekong geplaatst, een biertje besteld en meer had ik die dag niet nodig, de rust was zalig, je had een mooi uitzicht op de mekong, ik zat lekker in de schaduw, en had tijd om na te denken wat ik volgende week ga doen, want daar ben ik nog niet uit. Oftewel reis ik verder naar het noorden van Cambodja, en de andere mogelijkheid is naar Vietnam te reizen. het voordeel van Cambodja is, daar ben ik vlak bij, en heb nog een visum tot einde maart. Maar voor Vietnam is het weer een ganse dag reizen, en ik heb minstens twee werkdagen nodig omhe visum in orde te maken

.En voor morgen ben ik van plan om een brommerke te huren en het eiland eens te verkennen, erg groot is het wel niet, volgens men boek is het 19 km lang en 8 km breed, da is allemaal te doen he!!

En zo heb ik het ook gedaan, het eiland volledig omgeven door de mekong was zeer mooi, en het was ook vermoeiend, je moest je jeelke meter consentreren op de weg , want die was of is in zeer slechte staat, je had alle moeite om uit de uitgesleten putten te blijven, maar zo heb je ook niet de kans om snel te rijden.( Dit is misschien de reden dat de wegen in belgie zo slecht zijn, natuurlijke snelheidsremmers)

S' avonds na het avondmaal dat ik deze keerniet opkreeg, man man wat hadden ze dit keer overdreven, of het was tijd om het voedsel te verwerken, as ik morgen maar niet de ganse dag op de wc zit. En het was het tijd om nog enkele biertjes en een ticket te kopen voor de morgend daarop naar de andere eilanden te vertrekken.

En zo heb ik dat ook gedaan, S'morgens om half negen moest ik klaar staan om met een prauw een dik uur te varen.je had de keuze tussen twee eilandjes, en ik ben afgestapt in Dong Khone. En je stapt uit dat bootje en jezag het meteen, hier staan ze 20 jaar achter, guesthouses en hotels waren er niet , je had enkel hutten met een bed en een koude douche en wc, daar moest je het mee doen , en ze waren nog vrij duur ook, ze vroegen voor een iets ruimere hut meer dan 15 euro, da moest ik zelfs in de mooie hotels niet betalen, maar je had geen keuze, en ik heb een hut van 10 euro genomen.Het is maar voor 1 nacht dus, wa maakt het uit, we zijn hier toch voor avontuur he :-) Na de eerste koude douche, en die was nodig,na het gespetter vann het vuilemekongwaterop die prauw, ben ik op stap gegaan, op zoek naar de watervallen en het strand, en met wa geluk kon je ook de zoetwaterdolfijnen zien. De watervallen waren niet zo hoog, maar hetwaren de mooiste die ik ooit al gezien heb, echt waar( bekijk later de foto's maar eens) Maar de dolfijnen heb ik niet gezien, je ziet ze naar het schijnt alleen s'morgens en s'avonds, het zei zo he!!

S'avonds was er niets te beleven, en al maar goed ook, want op de eilanden is er geen bank en ik zit bijna door men kips, je kan hier en daar wel geld wisselen, maar dan zijn de kips zeer duur. Dus na twee biertjes ging ik naar men hut , en plots hoorde ik in de verte muziek, dus ik op zoek, en gevonden ook ,er was een scherm geplaatst en ze speelde er een dvd van Carlos Santana, en daar heb ik me tussen de inboorlingen gezet en heb nog enkele biertjes gedronken., En dan in den pikkedonkeren op zoek naar men hut. ik heb al wel wat blind gelopen maar dit was een speciale ervaring, hoe dikwijls ik naast de baan heb gezeten en waar ik overal heb ingestaan, ik weet het niet,en moet het niet weten ook niet.Men enkels hongen vol met drek allerhande, almaar sjans dat er buiten een grote waterteil stond waar ik men voeten kon wassen. Toen ik smorgens na een slechte nacht wakker werd, rook ik men voeten nog.en de lakens die zagen er nogal uit(ik schaamde me)maar na een goede koude douche en flink wat schrobwerk waren men voetjes weer als nieuw.

En ik besliste om dit eiland te verlaten, en naar Dong Det te stappen er was een brug tussen de twee eilanden. en na een uurtje stappen stond ik hier in Dong Det, En je ziet het meteen dit is het eiland van de jeugd, hier zal er s' avonds wel geweest worden.Maar ook hier zijn er niets anders dan hutten, maar ze zien er goed uit, en zijn betaalbaar, en misschien blijf ik hier wel twee dagen, om later naar Cambogja door te reizen;

Sebiet ga ik een fiets huren en dit eiland ook eens verkennen, en zien dat ik aan geld geraak, want da kan je hier niet missen, aree da heb je overal nodig, voor niks groeien aleen je haren en nagels!!

ja mensen as er niks te beleven valt, kan ik ook nie veel schrijven he!! versta je??

zonnige en warme groetjes uit Dong Det, het hippie eiland van Laos!!

Reacties

Reacties

Freddy

Hey Mario, als ge vanf de 22 ste ergens de volgende 6 weken terug in Thailand geraakt, geef eens een seintje,ik ben der dan ook. Geniet nog van je avontuurlijk Laos en overweeg voor Vietnam, echt de moeite. Tot ziens...

mario

Jaja, freddy ik denk wel dat da gaat lukken, ik laat nog wel iets weten, en we zullen er is een lap op geven ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!