tgamegoe.reismee.nl

begrafenissfeer!!

Gisteren ben ik naar Dong Det gevaren, het andere eiland, en hier was het weer niet makkelijk om een slaapplaats te vinden, aree! de betaalbare bedoel ik.Dus heb ik weer naar de duurdere moeten gaan, maarja het is maar voor twee nachten he!! Dit eiland is veel levendiger, en dat merk je meteen. En het is weer zover, ik heb het getroffen, daar waar ik overnacht spelen ze op het terras steeds zeer goede muziek, veel blues,rock, echt men ding, nu voor de moment spelen ze hits van de Stones, daarjuist Bob Dylan, tis maar dat je weet hoe ik me voel voor de moment.

Ik heb gisteren meteen een fiets gehuurd, zo een kleine meisjesfiets, ik denk dat ik gemakkelijker zit op een wc bril,maar ja je hebt geen keuze. Ik had eenvier uur nodig om alles te bezichtigen, en dan kun je wel raden dat de zadelpijn weer aanwezig was, amaai menne sch--ter.Ik ben naar het grote strand gereden , en wat fietste ik gemakkelijk, maar bij de terug rit merkte ik waarom, nu moest ik vals plat naar boven , en dan had ik de wind nog tegen, wa heb ik afgezien, en alles over zandwegen. Maar na inspanning komt ontspanning, en heb hier op het terras men best gedaan zalle, wel vier grote flessen heb ik op korte tijd soldaat gemaakt. Later vroeg ik aan de wel knappe serveus, waar is het deze avond party?En ze vroeg, wil je een laos party, dan moet je deze avond om tien uur proper gewassen klaar staan, en dan ga ik mee, amaai dacht ik, wa gaat da worden?

En na een stevig avondmaal ben ik me gaan afschrobben, en men beste pak aangedaan, dat apepakje dat ik met oudejaarsavond moest dragen van Tayda.En al om kwart voor tien werd er op de deur geklopt, en jaja, ze zag er geweldig uit, en ze vond men apepakje ook wel ok; en welle vertrokken. Ze had een zilveren terinne bij gevuld met droge rijst, toen ik vroeg wat de reden was zij ze dat we naar een bergrafenisparty gingen, en de rijst voor de weduwe was .Amaai waar ben ik nu aan begonnen , dacht ik, maar ik kon niet meer terug, dus, met tegenzin volgde ik haar, en na een tien minuutjes hoorde ik luide laosmuziek, en die richting gingen we uit, en ja zalle daar was het te doen. Vele mensen waren op het rijstveld achter het huis van de overledene zen dood aant vieren. Das straf dacht ik ,en bij ons liggen ze weken lang te bleten. Anya, zo heete ze , ging eerst eventjes met de weduwe praten, en ze gaf de rijst af.

Toen zijn we naarde partyplaats gestapt, en nog eens opende ik men ogen flink, meer dan de helft van de mensen zijn hier strondzat, dus als da zo moet ,ben ik ook beginnen drinken en dansen op laomuziek, het feestje duurde tot na den drieen, Op de terugweg merkte ik op dat men gezel Anya ook flink zat was, ik heb haar letterlijk moeten vast houden op alle manieren, en ben zo naar men hut gestapt. Daar aangekomen wilde ze nog met haar brommerke verder naar huis rijden, en da heb ik niet toegelaten en heb ze maar in men bed gestoken, mor ik had ze eerst wel op de wc gezet, wat doen zatte vrouwen misschien??

Deze morgend werd ze wakker, en ze wist het niet goed, wat best te verstaan is, ik heb haar de situatie duidelijk gemaakt en toen kon ze ermee lachen en draaide haar gat naar mij en snurkte verder.Tegen de middag zijn we opgestaan en heb ik haar nog op een ontbijt betaald.

De rest van de dag heb ik hier wat rondgelopen, en heb men busticket voor morgen naar Cambodja gekocht.

Een andere cultuur , andere gewoontes, mor ik vind deze mannier veel plezanter zalle

groetjes met koppijn da laosbier laat onprettige sporen na( niet in men onderbroek zoals vele van jullie nu denken) ;-) maar in men koppeke,, den mario!!

Reacties

Reacties

mario

Mooiste plek op aarde? Ik denk dat ik die nog moet tegenkomen, maar overal waar je komt is er wel iets mooi te zien.

groetjes mario, nu in Kratie

ps, stuur me na een maand nogmaals det bericht, en dan kan ik tijd vrijmaken.

Freddy

Hey Mario, je geloofd het nooit, er is ingebroken in het consulaat van Thailand, waar ik morgen mijn visum moest afhalen,en mijn reispas is meegestolen.Ik vertrek normaal dinsdag, kheb een probleem dus.We zullen is gaan uitvissen wa ik moet doen se !!!
Amuzeer je maatke, hoop tot één dezer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!